niedziela, 27 stycznia 2013

Lampiony

Dzisiaj coś na rozgrzanie :) Są to papierowe lampiony, które można wykonać bardzo łatwo i bardzo szybko. Niestety kiedy je robiłam nie byłam w stanie zrobić zdjęć krok po kroku, więc jeśli chcecie czytać dalej po prostu to opiszę.

Potrzebne będą:
  • Papier
  • Linijka
  • Cyrkiel
  • Spodek pod podgrzewacz
  • Nożyk do precyzyjnego cięcia/sklpel
  • Coś co sklejenia boków: taśma dwustronna, klej, zszywacz. Do wyboru.
  • Podgrzewacz 
Najlepiej mieć jakąś podstawkę pod podgrzewacze, by świeczuszki nie stały bezpośrednio na blacie. mierzymy obwód spodka, dodajemy ok. centymetra- półtora zapasu i mamy długość prostokąta. Szerokość jest indywidualna, jeśli chcecie wyższe mogą mieć 15 cm, niższe 8. Moje miały wymiary ok. 32x15 i 32x10 cm. Ja swoje prostokąty wycięłam z grubszego papieru, 160 gm.
Zaznaczamy środek prostokąta (nie bierzemy pod uwagę zapasu!) i za pomocą cyrkla promieniście rysujemy okręgi. Mogą mieć formę kwiatu lub takich, hm, promieni. Wycinamy nożykiem i odginamy na zewnątrz.
Można też wogóle zrezygnować z zabawy cyrklem i narysować własne wzory.
Na koniec sklejamy boki i cieszymy się nowym lampionikiem ;)

Ja wiem, jakość zdjęć nie powala ;) Może w przyszłości choć ciut bardziej okiełznam ten aparat.
Pozdrawiam serdecznie, ponoć ciepło powoli do nas idzie :D



5 komentarzy:

  1. Bardzo Ci dziękuję. I zachęcam do stworzenia własnych :D
    Witam Cię również przy okazji na moim blogu, mam nadzieję, ze znajdziesz tu coś dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aneczko, są prześliczne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są prześliczne, tanie i na wyciągnięcie ręki. Czyli to, co tygryski lubią najbardziej ;)

      Usuń
    2. I wyjątkowe, nietuzinkowe, mozna je często zmieniać, kreować - tygrysy to KOCHAJĄ ♥

      Usuń